15 December 2010

~~Aku X bodoh~~

SEMPAT LAGI TU BERPOSING SEBELUM MENONTON WAYANG...
AKU, DAYAH AND ETON NAK G TGK CITER AKU X BODOH...
DAYAH YANG SUGGEST TGK CITER NIE..SO LAYANNNNNN....
MURAH JERK TIKET BARU SBB ARI NIE KAN HARI RABU..
TGK PON KAT MBO U MALL..BELAKANG UMAH JERK...TIKET JAM 8.30MLM...
SO...JOM TGK!!!!!
NO BAD LA CITE NIE...
BYK PENGAJARAN DALM CITE NIE..
RASA X RUGI KOT TGK...
LAWAK ADA.. SEDIH ADA..INSAF PON ADA..HUHUHU
CITE DIA PASAL HAL KEKELUARGAAN...
DAN TENTANG BUDAK SEKOLAH ZAMAN SEKARANG
CAMNE CARA MENGAJAR BDK2 SKRG NIE..HUHU
NIE KIRA DUA WATAK UTAMA DALAM CITE NIE..
SORG NAMA SUDIN YANG SORG LAGI NAMA ROY...
NAKAL INI BUDAK..Haha...

kuit betul bdk nie berlakon.. kiut miutttttt...... kelakar sgt2x...
tp akhir citer akn buat penonton menangis..huhu.. sedey sesangat...
kate2 yang sgt2 bermakna
FAMILY
Father And Mother I Love You

~~walk 4 Gaza!!~~

setalah sekian lama aku x update ak nye blog gara2 walk 4 gaza ni lah..hahaha...
dua pic ni yg aku
sempat tangkap...hihihihihi......

niE akU dA Jd mCm SukaRelaWan Lak Pulak..hahAhA...
Kat BAWAH nIE gaMBAR dAK2 SUKARELAWAN UPM
thanks
A lOT for all of u
KORG MMG HEBAT LAH...
KEJE ALL OUT!!!!!!!
NNT LE LA PANGGIL KORG LAGI YERK...
TEAM WALK 4 GAZA DA BEST!!!!!
MISS U ALL....




04 December 2010

~~Makan Makan~~

Ari tu....
lps mentelaah keje di opis....
aq dgn geng2 sporting ag q g mencari makan..
ms tu tgh lapaq gilerrrr ar....
seharian wat keje...
mlm tu rs nak melantak sepuas2 nye...
~~~hahahahaha~~~



ni antaRa makanan yg kitaorg order


dan yg ini jugak...hihi
(gelap skit la pic..sbb pencahayaan x cukup)
ni cik bunting kite br lepas abes makan..hihihi.. kenyang ye kak!!!smpat lg la berposing sambil tgu makanan sampai
yurm2 .....cpt la..kitaorg da lapaq ni
abes la riwayat si ikan ni dimakan oleh ktaorg...ni la dua orang yg makan x igt dunia..wakakaka...

serOnOK sgt la ms nie,.... saJE2x melepaskan tensiOn keje...
SekaLi Sekali ape salahnye kan....hihihi
makanan nye PoN Ok gaK...
Try La... Kat KaJang..Jln RekO....
SeLaMAt MenCuBa.....da~~~~

01 December 2010

~~PAgi yg Indah~~

...SeLaMat PaGi PadA SeMuA...

""HaRi Ini..MaSa InI;;
Ku MenghaRaP...
Lebih BaIk DarI SeMalaM..""

tepat jam 6 td, Telefonku berbunyi..DenGar jeR RingTonE Tu Dah AgAk Da Siapa Yg kejutKan Aku...Siapa Lagi Kalo Bukan KekasiH HatiKu...Tq Abg=).. Erm.. Awal Kejut Rini Yer.. MaklUmLAh Skrg KAt SaBAh.. KAlo Time2 Aku X Sihat, Abg La Yg KeNe KejutKan Syg Yer..HEhe..
Bangun JEr Td, TerUs SiapkanDIRi Untuk Solat...Selesai je, On Laptop Nie...X tAhu nak WaT Pe... So BuKaK La Blog niE... JaP G Nak SiaP2 G Opis... SemAlaM Da LA X MAsuK OpiS,,, Le LAk Demam.. XLaraT Sgt NaK BangUn.. SO HOpe RinI..Aku DapaT BerKerja DgN BAik Semula....
Erm...PEpAgi Lagi Da Teringat Kt ABg... Rindu LA.... huhu...


Bile Abg MaU PuLang YEr..ERmm.. Kalo BAlik Pon bkN Ak Ade Pon....HuHu....Kat Sana jG Diri BeBaik...JgN NAkaL2 YerK...Jg KesIHAtan.. jG Tingkah Laku... N Igt Kat Sy SelaLu...

~~puisi~~


Jangan pernah sesekali berkata… Diriku adalah umpama mawar berduri Tapi katakanlah… diriku seorang wanita yang berusaha menjadi sekuntum mawar berduri Jangan pernah sesekali berkata… Diriku adalah wanita solehah Tapi katakanlah… diriku seorang wanita yang berusaha menjadi seorang wanita solehah Jangan pernah sesekali berkata… Diriku adalah seorang mujahidah sejati Tapi katakanlah.. Diriku adalah seorang wanita yang berusaha menjadi mujahidah sejati Jangan pernah sesekali berkata… Diriku adalah wanita berakhlak mulia tapi katakanlah… Diriku adalah seorang wanita yang berusaha untuk berakhlak mulia Kenapa duhai wanita.. Kerana kutakut dirimu akan berhenti berusaha dan berdoa serta merasa puas dengan pujian manusia Ku khuatir di sisi Allah dirimu belum mencapai tahap itu Walau seribu insan mengatakan dirimu Sekuntum mawar berduri,wanita solehah Mujahidah sejati mahupun wanita berakhlak mulia Bukankah penilaian Allah terhadapmu paling utama Jangan dirimu harapkan pujian insan harapkanlah pujian di sisi Allah dan penduduk langit Bukankah apabila Allah mencintai hambaNya Maka dia juga dicintai seluruh penduduk langit dan bumi Carilah redha Ilahi jangan dicari redha manusia kerana apabila redha ilahi yang dicari Pasti manusia turut redha padamu…

~~Pesanan Buat Wanita Islam....~~

~~Ku Ada Kamu ~~



Di kala ku kehilangan di dalam kegelapan,
Kau suluhkan sinar petunjuk,
Di kala ku kesedihan,
kau ukirkan senyuman,
Dengan penuh sabar memujuk,

Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh.

Andai hari esok langit akan runtuh,
Tabahlah menjunjung bersamaku,
Andai hari esok dunia gelora,
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu.

Di kala aku tak pasti,
Kau tampil dengan berani,
Membimbing agar lebih yakin,
Dan bila hidup penuh soalan,
Kau berikan jawapan,
Melengkap semua kekurangan...

Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh,

Andai hari esok langit akan runtuh,
Tabahlah menjunjung bersamaku,
Andai hari esok dunia gelora,
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu.

Tidak mungkin diri ini mampu,
Hidup tanpa doronganmu,

Andai hari esok langit akan runtuh,
Tabahlah menjunjung bersamaku,
Andai hari esok dunia gelora,
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu.


30 November 2010

~~indahnya puisi~~


Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita ? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah Cinta …

“MeSki Aq Rindu Pd Mu ….
Tpi Aq TaK Akan Melupakan Mu ….
KaTa-2 ManiZz Yg TeRucap daRi MuLuT’Mu …
Akan Aq Smpan Dalam hATiKu …



23 November 2010

Dadali - Disaat Aku Mencintaimu


Lagu nie cam best je...tp xde kne mengena dlm hidup aku pon.. tp best la..skali dgn terus terpikat..huhu...best2....penuh bermakne..ni aku ade sertakan liriknya skali..

Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

~~keje dimane2~~

ni tgh ujan renyai...
br lps siapkan keje
byk tol keje skrg nie....
sampai terp
akse dok kt
sbb nak surf internet..
adoi hai....
so ak order yg simple je...

sbb pg td kak noni da kasi aku makan
huhuhu.... puas hari ni makan mcd je.. mcm tahu2 je yg ak mmg hantu mcd...
erm.. mane keje yg termampu wat ak wat la...
.
.
.thanks gak pd my love
yang sudi dengar luahan/ isi hati aku
..hahaha
cayang sgt kt awk...
erm...ni da nak kol 5lbh dah...
nak siap2 balik la...
lame da dok cni...
oklah...
chaw chin chaw.....muahhh


cinta antara kita




Sejak dari dulu
ku menyintaimu
kau tahu begitu namun kau berpura
ku masih teringat kau peluk diriku
yang telah membuat ku menyintai mu

Sudah berapa lama
diriku ini
tak bertemu mu
mungkin ku harap jua
kau merindu ku
sebagaimanaku rinduimu


Cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyinta dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu syg….


Setelah kau pergi jauh dari sisi
tiada ku cinta selain dirimu
ku ingin bersama dgnmu selamanya
walaupun sehingga ke akhir nyawa
mungkin kau tak mengerti
maksud ku dulu pada dirimu
kiniku kan menyinta dirimu itu sehingga ke akhir waktu

cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyintai dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu sayang….

sudah berapa lama
diriku ini
tak bertemu mu

mungkin ku harap jua
kau merindu ku
sebagaimanaku rindumu



~~jeng jeng~~


hihi...semalam kitaorg g tgk umah
perancangan awal tuk beli umah..
berangan lebih nak umah yang besar je..hahaha
impian mudah2an menjadi kenyataan
haahahaha

21 November 2010

~~kasih antara kita~~

Terciptanya kita terciptalah rasa
Tercipta cinta, tercipta rindu
Tercipta episod penuh berwarna antara kau dan aku

Terasa segalanya sempurna tanpa cela
Lihat dari hati bukannya diri
Bagai puteri menanti putera
Kasih antara kita

Walau dipukul kuat ombak cinta
Melayang jauh seketika
Kembali kerna percayakan kita
Terasa bagai dongeng kisah asmara
Berputik kita kerna rasa
Kasih yang tercipta antara kita



Terciptanya kita terciptanya rasa
Tercipta cinta, tercipta rindu
Terasa semuanya sementara
Sumpahan antara kita

Walau dipukul kuat ombak cinta
Melayang jauh seketika
Kembali kerna percayakan kita
Terasa bagai dongeng kisah asmara
Berputik kita kerna rasa
Kasih yang tercipta

~~ermmmm...~~

selamat malam...
nak tdo tp mata x ngantuk lagi..
sambil tgk bola yang hampeh nie...
apalah chelsea nie....main la betul2...
geram jerk tgk nie..huhu
cayork2x...
.
.
.
.
sunyinyer rs mlm nie..
masuk ari ni da 4hari ak bercuti..
cuti raya, cuti tahun, ermm...
dok umah jerk kejenyer..
baik kan!!!!hahahaha...sbb ada makbi..kalo x merayap gak...
so, skrg tinggal 2 aje hari nak cuti nie.. pasni mmg sibuk giler r.....
keje....keje...n..keje.....
waaarrrgghhhhh.....

20 November 2010

~~i like it=) ~~


suke2.. da xde keje nih menghabiskan masa meng'edit' pic2 dgn penuh rasa kasih sayang..hahaha.. ntah pape jerk la.. ms dulu2 mmg suke wat pic2 mcm nih.. buat tuk penanda buku..kasi present kat kengkawan..tp skrg da lame x buat..ni nak siapkan bende2 simple mcm nih pon payah.. nie tgh cuti raya haji, mak bi balik umah... cuti dari selasa sampai isnin..cuti sakan..hihi..tp along xde balik ganu lak.. so tinggal aku, ayah, makbi n is kat umah..is sllu g tusye...da nak spm la katekan.. so, aku pon xle la nak kuar2 lame2 sgt nnt makbi tgl sorg lak kat umah.... cuti lame tp x g dating pon...huhuhu... nie...satu lagi.. internet slow gilerrrrrr....... nak kate x bayar, awal2 lagi da g bayar...huh...xbest tul la.....da~~

01 November 2010

~~cantiknyer lelaki..hebatnyer wanita~~

Nak tahu dimana Kecantikan Lelaki????

Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang cantik adalah:

1) Lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan.

2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran.

3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun.

4) Lelaki yang tenang dan lapang dada.

5) Lelaki yang sentiasa berbaik sangka.

6) Lelaki yang tak pernah putus asa.

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki…

Dan dimana Kegagahan Wanita???

Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah adalah:-

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan.

2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan.

3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.

4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

Sabda Rasulullah SAW:

“Sebarkanlah ajaranku walaupun satu ayat ”

Surah Al-Ahzab : Ayat 71

“Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar.”

26 October 2010

~~Khas Buatmu~~

Pejamkan matu mu untuk ku
Dengarlah dunia berkata-kata
Usah kau ragu disini tempatmu
Walau berubah dimata kita
Tetap indah selagi kau masih percaya

Tertawa kecewa terpisah

Jalan yang lurus yang berhalang
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya
Bukalah matamu
Biar aku memelukmu
Kita bersama masih muda masih mentah
Ku harap kau masih percaya
Selama ini

20 October 2010

~~peluklah isteri~~

Seorang suami yang memeluk isterinya untuk sekurang-kurangnya 10 saat setiap pagi akan panjang umurnya lima tahun. Pakar motivasi Datuk Dr. Mohd. Fadzilah Kamsah berkata, fakta berdasarkan kajian oleh seorang pakar di Jerman mengenai hubungan antara sentuhan dan tahap kesihatan.`Seseorang itu boleh panjang umur jika memeluk isterinya setiap hari kerana pelukan dan sentuhan boleh menyebabkan tubuh manusia mengeluarkan pelbagai hormon termasuk endorfin yang baik untuk kesihatan tubuh.`Bagaimanapun, sebagai seorang Islam kita tidak harus lupa ajal dan maut terletak di tangan Allah,” katanya ketika memberi syarahan bertajuk Perkahwinan dan Seks: Penawar dan Rawatan Bagi Banyak Penyakit’ di Persidangan Ketiga Perubatan Daripada Perspektif Islam anjuran Pusat Perubatan Universiti Malaya di Hotel Sheraton Subang.Hormon endorfin adalah sejenis bahan kimia semula jadi yang bertindak sebagai penahan sakit dan mengurangkan keresahan. Jelasnya, selain mempunyai kesan positif dari segi saintifik dan kesihatan sentuhan, pelukan dan gurau senda antara suami dan isteri juga merupakan sunah Rasulullah s.a.w.Tambah beliau, ada kajian di Amerika Syarikat (AS) juga mendapati pelukan suami dapat mengurangkan tahap kolesterol dan meningkatkan kesihatan isteri.`Oleh itu suami yang inginkan isterinya menurunkan berat badan digalakkan peluk isterinya lebih kerap,” katanya disambut dengan gelak ketawa oleh peserta persidangan itu.Jelas beliau, hubungan seks dalam penuh rasa kasih sayang juga dapat membantu pasangan untuk awet muda dan berketerampilan menarik.`Wanita yang mempunyai kehidupan seks yang baik dan bahagia akan lebih cenderung untuk menghiasi diri,” kata Fadzilah. 

HAA...TUNGGU APA LAGI...PELUK JANGAN TAK PELUK

18 October 2010

~~Tetap Di Hati~~


walau jauh mane awk dan saya.. walau sibuk mana awak dan saya..walau lame mane awak dan saya tak berjumpa... saya selalu igt kt awak.. saya harap awak pon begitu... jgn nakal2 ye awk...=)

13 October 2010

~~just 4 u~~

~~Bimbang~~

Pertama kali aku tergugah
Dalam setiap kata yang kau ucap
Bila malam tlah datang
Terkadang ingin ku tulis semua perasaan

Kata orang rindu itu indah

Namun bagiku ini menyiksa
Sejenak ku fikirkan untuk ku benci saja dirimu
Namun sulit ku membenci

Pejamkan mata bila kuingin bernafas lega

Dalam anganku aku berada disatu
persimpangan jalan yang sulit kupilih

Ku peluk semua indah hidupku

Hikmah yang ku rasa sangat tulus
Ada dan tiada cinta bagiku tak mengapa
Namun ada yang hilang separuh
Diriku


~~suara hati seorang kekasih~~


hanya namamu di hatiku
jiwa dan raga takkan berdusta
namun terkadang
cinta terusik benci sesaat

seribu musim takkan bisa
menghibur hati yang penuh marah
entah mengapa
berpisah saat mulai menjalin

suara hati seorang kekasih
bagai nyanyian surgawi
takkan berdusta
walau ketamakan merajai

diri yang penuh emosi
jauh di dasar hatiku
tetap ku mau
kau sebagai kasihku

~~Denting~~

Denting yang berbunyi dari dinding kamarku
sedarkan diriku dari lamunan panjang
Tak terasa malam kini semakin larut
Ku masih terjaga

Sayang kau dimana aku ingin bersama
Aku butuh semua untuk tepiskan rindu
Mungkinkah kau disana merasa yang sama
Seperti dinginku di malam ini


Rintik gerimis mengundang kekasih di malam ini
Kita menari dalam rindu yang indah
Sepi ku rasa hatiku saat ini oh sayangku
Jika kau disini aku tenang

~~Hanya~~

Hanya dengan sedikit malu
Akhirnya aku harus akui
Keberadaan cintamu dalam hatiku
Yang kau renangi

Resah resah singgah
Bila terjadi perang
Emosi kau dan aku

Jangan pernah menyanjung cinta
Bila tak mengerti maknanya cinta
Satu terindah dalam dirimu
Kini ada di jiwaku
Ku inginkan cerita cinta
Terindah bagaikan dalam dongeng
Percintaan berhujankan rindu
Asmara kita akankah lama

Dalam hatiku terhibur
Bila senyum mahalmu merebak
Resah resah singgah
Bila terjadi perang
Emosi kau dan aku

07 October 2010

::: 30 Perkara Perempuan x Sempat Bgtau Lelaki ::::

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa

~~kengkawan~~


makanan da ade depan mata tu dyh..pe tunggu lagi..huhu

sedap tol makanan ini..hahaha..hantu raya sudah datangggg!!!
jogging or posing..dayah n dayah~~
ni kat tasik utm..mule2 igt nak jogging tp g posing..kahkah

afni and faezah..cool bebeh!!

afni and dayah..peace!!

jeng2.. mase ni sambut hari jadi afni kt senibong..besh2..

~~kanda aizan dinda hidayah~~

P) Oh Kekanda jangan irihati,

Dinda naik pangkat lagi..

(L) Oh Adinda, Kanda mana dengki,

malah Kanda support bini..

(P) Jadi Dinda mahu mengambil masa

(L) Tapi Kanda mahu segera,

(P) Dinda ingin berjaya dalam kerjaya,

(L) Tapi Kanda mahu cahaya mata,

(P) Dinda belum bersedia,

(L) Kanda dah beria ria,

(P) Jadi yg mana satu?

(P+L) Tak perlu bertengkar,

Tak perlu bermasam muka,

(L) Oh Adinda, tolong jangan lekas curiga,

lekas cemburu buta

(P) Oh Kekanda, Dinda perlu berhati hati,

tak rela dikongsi,

(L) Kanda kerja overtime, terlebih masa,

(P) Itu yg Dinda harus berwaspada,

(L) Ini semua demi masa depan keluarga,

(P) Dengan Dinda atau sebaliknya?

(L) Kanda kerja malam,

(P) Dinda kerja siang,

(L) Jadi bila nak bertemu?

(P+L)Tak perlu bertengkar,

Tak perlu bermasam muka,

(P) Oh adiwira, dewataku, mari ikut cara Dinda!

(L) Oh Tun Teja, intan permata, mari ikut cara Kanda!

(P+L) bagaimana? bagaimana kita nak selesaikannya?

apa keputusannya?

(P) Oh Kekanda mari Nyawa, kita cuba komunikasi!

(L) Oh Adinda mari Sayang, kita cuba toleransi!

(P+L) Walau kita janji sehidup semati, kita berlainan,

(L) Kanda polar kutub Utara,

(P) Dinda kutub Selatan

(P+L) komunikasi, sikap toleransi! itu yg kita perlu,

(P+L)Tak perlu bertengkar,

Tak perlu bermasam muka,

(L) Walau kita sering dgn cara masing2,

(P)Kanda yg Perdana,

(L) Dinda yg Utama,

(P)Kanda sgalaNya..

(L) Dindalah Nyawa,

(P+L) kita tetap bahagia bila bersama sama

bahagia bersama,

bersama slamanya,

bahagia slama- lamanya!