30 November 2010

~~indahnya puisi~~


Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita ? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah Cinta …

“MeSki Aq Rindu Pd Mu ….
Tpi Aq TaK Akan Melupakan Mu ….
KaTa-2 ManiZz Yg TeRucap daRi MuLuT’Mu …
Akan Aq Smpan Dalam hATiKu …



23 November 2010

Dadali - Disaat Aku Mencintaimu


Lagu nie cam best je...tp xde kne mengena dlm hidup aku pon.. tp best la..skali dgn terus terpikat..huhu...best2....penuh bermakne..ni aku ade sertakan liriknya skali..

Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

~~keje dimane2~~

ni tgh ujan renyai...
br lps siapkan keje
byk tol keje skrg nie....
sampai terp
akse dok kt
sbb nak surf internet..
adoi hai....
so ak order yg simple je...

sbb pg td kak noni da kasi aku makan
huhuhu.... puas hari ni makan mcd je.. mcm tahu2 je yg ak mmg hantu mcd...
erm.. mane keje yg termampu wat ak wat la...
.
.
.thanks gak pd my love
yang sudi dengar luahan/ isi hati aku
..hahaha
cayang sgt kt awk...
erm...ni da nak kol 5lbh dah...
nak siap2 balik la...
lame da dok cni...
oklah...
chaw chin chaw.....muahhh


cinta antara kita




Sejak dari dulu
ku menyintaimu
kau tahu begitu namun kau berpura
ku masih teringat kau peluk diriku
yang telah membuat ku menyintai mu

Sudah berapa lama
diriku ini
tak bertemu mu
mungkin ku harap jua
kau merindu ku
sebagaimanaku rinduimu


Cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyinta dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu syg….


Setelah kau pergi jauh dari sisi
tiada ku cinta selain dirimu
ku ingin bersama dgnmu selamanya
walaupun sehingga ke akhir nyawa
mungkin kau tak mengerti
maksud ku dulu pada dirimu
kiniku kan menyinta dirimu itu sehingga ke akhir waktu

cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyintai dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu sayang….

sudah berapa lama
diriku ini
tak bertemu mu

mungkin ku harap jua
kau merindu ku
sebagaimanaku rindumu



~~jeng jeng~~


hihi...semalam kitaorg g tgk umah
perancangan awal tuk beli umah..
berangan lebih nak umah yang besar je..hahaha
impian mudah2an menjadi kenyataan
haahahaha

21 November 2010

~~kasih antara kita~~

Terciptanya kita terciptalah rasa
Tercipta cinta, tercipta rindu
Tercipta episod penuh berwarna antara kau dan aku

Terasa segalanya sempurna tanpa cela
Lihat dari hati bukannya diri
Bagai puteri menanti putera
Kasih antara kita

Walau dipukul kuat ombak cinta
Melayang jauh seketika
Kembali kerna percayakan kita
Terasa bagai dongeng kisah asmara
Berputik kita kerna rasa
Kasih yang tercipta antara kita



Terciptanya kita terciptanya rasa
Tercipta cinta, tercipta rindu
Terasa semuanya sementara
Sumpahan antara kita

Walau dipukul kuat ombak cinta
Melayang jauh seketika
Kembali kerna percayakan kita
Terasa bagai dongeng kisah asmara
Berputik kita kerna rasa
Kasih yang tercipta

~~ermmmm...~~

selamat malam...
nak tdo tp mata x ngantuk lagi..
sambil tgk bola yang hampeh nie...
apalah chelsea nie....main la betul2...
geram jerk tgk nie..huhu
cayork2x...
.
.
.
.
sunyinyer rs mlm nie..
masuk ari ni da 4hari ak bercuti..
cuti raya, cuti tahun, ermm...
dok umah jerk kejenyer..
baik kan!!!!hahahaha...sbb ada makbi..kalo x merayap gak...
so, skrg tinggal 2 aje hari nak cuti nie.. pasni mmg sibuk giler r.....
keje....keje...n..keje.....
waaarrrgghhhhh.....

20 November 2010

~~i like it=) ~~


suke2.. da xde keje nih menghabiskan masa meng'edit' pic2 dgn penuh rasa kasih sayang..hahaha.. ntah pape jerk la.. ms dulu2 mmg suke wat pic2 mcm nih.. buat tuk penanda buku..kasi present kat kengkawan..tp skrg da lame x buat..ni nak siapkan bende2 simple mcm nih pon payah.. nie tgh cuti raya haji, mak bi balik umah... cuti dari selasa sampai isnin..cuti sakan..hihi..tp along xde balik ganu lak.. so tinggal aku, ayah, makbi n is kat umah..is sllu g tusye...da nak spm la katekan.. so, aku pon xle la nak kuar2 lame2 sgt nnt makbi tgl sorg lak kat umah.... cuti lame tp x g dating pon...huhuhu... nie...satu lagi.. internet slow gilerrrrrr....... nak kate x bayar, awal2 lagi da g bayar...huh...xbest tul la.....da~~

01 November 2010

~~cantiknyer lelaki..hebatnyer wanita~~

Nak tahu dimana Kecantikan Lelaki????

Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang cantik adalah:

1) Lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan.

2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran.

3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun.

4) Lelaki yang tenang dan lapang dada.

5) Lelaki yang sentiasa berbaik sangka.

6) Lelaki yang tak pernah putus asa.

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki…

Dan dimana Kegagahan Wanita???

Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah adalah:-

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan.

2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan.

3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.

4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

Sabda Rasulullah SAW:

“Sebarkanlah ajaranku walaupun satu ayat ”

Surah Al-Ahzab : Ayat 71

“Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar.”